TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 09. 12. 2010

Jak si nahrát profilovou fotku?

Gladlys

Původní Sebekoučink

0 %
0 kg 7 kg

Již zhubnuto: 0 kg

Získané body

Tento měsíc: 0
Celkem: 17613
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 136794.90 km
Kolo: 66657.70 km
Cvičení: 5694 h 36 min

Přátelé

?

Jak požádat o přátelství

Stob skupiny

 

?

Jak se připojit ke skupině

Gladlys

Jak psát blog?

Upozornění: Jedná se o blog uživatele STOBklubu, který neprochází kontrolou a nemusí splňovat zásady STOBu.

Praktické tipy proti klesání na mysli

23. 02. 2011

Dobré ránko moji drazí,

poslední dobou se tu množí příspěvky, ve kterých trošku klesáte na mysli, i když je z nich patrné, že se nechcete vzdát. Z druhé části mám radost, z první nikoliv. Přemýšlím o tom už od včerejšího večera, tak se s Vámi chci podělit o tipy "jak na sebe". Nejsem odborník a už vůbec netvrdím, že to musí fungovat na všechny stejně. Tohle zabralo na mě a jsou to takové ty "základy". Pokud to dodržujete a nefunguje to na Vás, obraťte se na někoho, kdo je odborníkem.

1) Dodržujete doporučený denní příjem?
Tím myslím ne to, že ho překračujete, ale že nejste POD. Minimální denní příjem při hubnutí by měl být 5000 kJ. Pokud chcete přijímat méně, mělo by to být pod dozorem a po konzultaci s odborníkem. Já osobně jsem se snažila vždycky dodržet alespoň tuhle minimální hranici...tělo taky musí z něčeho fungovat. A navíc, když ho nechávám hladovět = mám menší příjem, tak si pak všechno uloží.

2) Dodržujete pravidelné jídelní dávky?
Nejlepší je denní příjem si rozložit na 20%-10%-30%-10%-30% (nebo 20% + 10% když máte večer ještě hlad). Pokud se Vám nedaří, snažte se to vědomě udržet. Plánujte si jídlo dopředu a když víte, jaké má být rozložení, povede se. Možná to bude chvíli trvat, než to vychytáte, ale určitě se do toho dostanete.

Trocha počtů:
pro 5000 kJ je to 1000-500-1500-500-1500 
pro 5500 kJ je to 1100-550-1650-550-1650
pro 6000 kJ je to 1200-600-1800-600-1800
pro 6500 kJ je to 1300-650-1950-650-1950
pro 7000 kJ je to 1400-700-2100-700-2100

Třeba Vám to trochu usnadní život :-)

3) Pohyb
Stačí podle mě tak 3 x týdně nad rámec běžného provozu. A tři hodiny se za týden vyšetřit někde dají :-)

Další věc, která mě napadla je - nemáte na nějakou dobu přístup k PC a tudíž k sebekoučingu. Pořiďte si "blbníček"
Taky mám takový :-) říkám mu MOZEK, protože jsem bez něj nemožná. Z jedné strany ho používám jako diář a z druhé strany je to soupis všech mých přehledů - čísla účtů kam mám platit, přehledy plateb, ordinační hodiny lékařů, otevírací doby a telefonní čísla na místa, kam chodím cvičit...prostě všechno, co potřebuji. Je to sešítek velikosti A6, takže se pohodlně vejde do kabelky. 
Do blbníčku si napište složení jídel, které si nejčastěji děláte a máte rádi. Pokud máte přístup k váze, máte vyhráno! Pak si zapisujte, co jste který den snědli, no a až se dostanete k PC, hezky si to zadáte do sebekoučingu a je to :-)

Jak říkám - nejsem odborník, můžu Vám doporučit jen to, co jsem vyzkoušela v praxi na sobě. Poslouchejte své tělo a nezlobte se na sebe. Udělejte pro sebe to, co je dobré. Já osobně nejsem schopná snídat do hodiny po probuzení. Někdy od konce střední školy bylo mojí snídaní kafe a cigáro. Fakt. A ráno mám čas tak akorát se přichystat do práce. Vstávám v šest a jsem spáč :-) takže nikdo po mě nemůže chtít, abych vstávala o půl hodiny dřív kvůli snídani. Ale rozvrhla jsem si to, že snídani mám kolem osmé hodiny, pak v jedenáct svačinu, kolem jedné oběd, po čtvrté svačinu a večeři.... no to Vás asi švihne, protože klidně i v deset večer..až mám po cvičení čas (a hlavně hlad jako vlk). Jenže o tom to je - poslouchat své tělo a dát mu to, co mu vyhovuje. Momentálně jsem v udržovacím režimu, taky jsem měla strach, že když přidám kJ, tak že ze mě bude koule... ale není. dneska moje váha ukázala 68,7 kg (!!! hurá), což je o 1,7 kg méně než před třemi týdny, kdy jsem končila hubnoucí cyklus. Hubnout jsem začínala v listopadu na 83 kg, pamatujete??

Zkuste mi věřit, zkuste věřit sobě a hlavně zkuste věřit sebekoučingu, že to půjde.

Vím, že je tu hodně zkušených, kteří tohle mají v malíčku (takže pro Vás dnes tenhle blog není :-D), ale třeba to pomůže těm, kteří ještě nejsou tak "ostřílení" najít, kde by mohla být chyba.

Držte se, ono to půjde! (jsem fakt zářný příklad) :-))) 
Hodnocení (50 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

15. 02. 2016 09:53
Stare pravdy je třeba oprášit. ..:-)
20. 11. 2012 23:27
Moc se mi to líbí:) Díky za pozitivní přístup.
12. 07. 2012 23:39
Tak tenhle článek si vytisknu! Díky moc Gladys, žeru tvůj pozitivní přístup k životu, škoda že tady nemáš ještě víc článků. :-)
23. 06. 2012 09:21
Gladys super napsáno :) Já se taky musím pochlubit :) Už týden se mi daří dodržovat zelené semaforky, někdy zasvítí žlutý -, ale už nikdy červený. Když jsem předtím začínala semafory svítili vesměs červeně nebo žlutě. ale teďkom vím jak na to, hlavně mám super knížky od Stobu a p. Havlíčka takže vařím podle toho zapisuji a jde to :) A co se týče sportu tak to chodím každý den s malou na mega dlouhé procházky svižnější chůzi :) takže fakt je to jenom o tom jak si člověk věří :)
19. 06. 2012 13:12
Moc hezky napsaný blog, určitě podpořil :)

Akraj: ahoj, asi ti nic nového neporadím, ale mám úplně tu smaou situaci jako tvoje dcera..strašně jsem se upnula na myšlenku zhubnout..a každé deko na víc pro mě byla noční můra..pořád jsem hledala problém, čím to je..co dělám špatně..teď jsem si prostě řekla, že ne..že to nebudu tak řešit..navíc jsem si přidala více pohybu..je fakt, že stále moje první cesta po ránu vede hned po záchodu na váhu :D ale úspěchy se pomalu dostavují (nechci to zakřiknout, takže ťuk, ťuk, ťuk) :) co radím? Zaměřit svoji pozornost na něco jiného, než jen hubnutí..třeba zkusit nějaký jiný sport :) a ono to půjde :)
19. 06. 2012 12:46
Zdravím tě Peťo ano když jsem tady před rokem a půl začínala ty jsi byla ta na kterou jsem se mohla obrátit pro radu.Dneska jsem už delší dobu v udržováku mám 63kg a jsem maximalně spokojená.Jen bych se tě zeptala na tvůj názor dcera je taky na sebekoučinku zhubla krásně 14kg ale chtěla by ještě tak 2,3 kg schodit jidelníček dodržuje na 100% bez zapsání nevezme vůbec nic cvičíme zumbu 3xtýdně +práce na zahradě takže výdej dost velký ale váha buď ji jde mírně nahoru a nebo stojí.Já ji říkám že je to v hlavě že strasně moc chce a proto to nejde a co by jsi ji řekla ty??
19. 06. 2012 12:16
Tenhle blog jsem objevila jako na zavolanou,je to moc krásně napsaný, hlavně bych si ho měla vytiskout a každé ráno přečíst.
19. 06. 2012 10:41
Ahoj, krásně napsané. Začínala jsem taky hubnout v listopadu na 83kilech :) Gratuluju ti ke krásnému úbytku. :)
07. 06. 2011 23:17
Áji, já jsem to věděla hned, jak jsem Tě tu prvně spatřila, že jsi hvězda :)))

Vlastičko, hlavně se nestresuj tím, že se teď nemůžeš tolik hýbat. Minimálně ujdeš 3 km denně ne? ;-) Uvidíš, že jak se záda umoudří, tak se nacvičíš až až až až ;-)) a všechno si to vynahradíš.
07. 06. 2011 21:42
Díky, přesně tohle jsem potřebovala číst. Mám co vychytávat a jsem ráda za každou dobrou radu.První týden šlo dolů téměř kilčo, druhý zase něco málo nahoru , no a třetí . tedy tento jsem si hnula se zády a mám po cvičení minimálně týden. Tak z celého pohybu zbývá jen ten 1,5 km pěšky do práce a to samé domů :- (
07. 06. 2011 20:44
Tak Peťulko, pod tohle se podepisuju!!! Páč jako sebekaučinkovej mazák musím říct, že přesně takhle to je!! A přidávám se, jestli můžu do skupiny zářných příkladů! ;-)
27. 02. 2011 09:41
Díky za tento blog a znova získaný optimismus.Moje váha se potvora hnula, ale mírně nahoru. Byla jsem z toho smutná, semaforky se většinou zelenají. Sestavuji si jídelníček dopředu. Až teď jsem zjistila, že ale neodpovídá dennímu rozložení. Tak od teď to budu víc hlídat a uvidíme, uvidíme.S pohybem jsem na štíru, mám potíže s krční páteří,takže u mně jsou to většinou procházky a jednou týdne plavání. Jsem už v důchodu. Vaše příspěvky čtu velmi ráda a jednoho povzbudí.
24. 02. 2011 10:24
Bonakvo, Gladlys - přidávám se k tématu pizza - asi to moc nepomůže - ale nedávno jsem "čistě náhodou" zabrousila v obchodě k mraženým pizzám a trochu jsem omrkla údaje na krabicích - a u většiny druhů to vy cházelo podobně - půlka pizzy vydá asi na 580 kcal... já si myslím, že v restauraci to bude podobné, ale je naděje, že to těsto bude tenčí...
24. 02. 2011 09:03
Bojovnice + Bony: taky jsem našla gramáž 500, ale tam zase nebylo uvedené, jak je to velká pizza :-D takže až to vyšpioníte, dejte vědět :-)
24. 02. 2011 09:03
Ahoj Dolly :-) děkuju za chválu, já prostě tak nějak cítím, že když už někdo dospěje až sem, do sebekoučingu, tak že by to neměl vzdávat :-) Protože ten výsledek se dostaví. Jasný, krize byly, jsou, budou...ale důležité je všechny přestát. A když Tě něco srazí na kolena, je důležité zase se zvednout, vzít si poučení a jít dál. Víš co se říká - co tě nezabije, to tě posílí :-) tak možná (ač mi není tolik roků) jsem za svůj život posílená víc než dost... takže můžu podat pomocnou ruku tomu, kdo to zrovna potřebuje. Co já vím, kdy jí budu zas potřebovat já? A třeba se najde nějaká dobrá duše, která mi ji podá :-) ...teda to byl rozbor :-D Ale asi tak nějak žiju, tak tak. Ráda si připadám alespoň v něčem užitečná, dává to mému životu tak nějak smysl :-)
Takže blbou náladu vyhodit oknem ven, usmát se a věřit, že bude zase fajn :-)
24. 02. 2011 07:29
Bojovnice :) děkuju, včera jsem na to koukala a ty gramáže jsem tak nějak podobně odhadla, ale koukala jsem, že v databázi je šunková pizza kolem 600Kj a když jsem schválně koukala po netu, všude je to kolem 1000Kj. Tak nevím, čím se řídit a jak to zadat :/
24. 02. 2011 07:16
Teri jestli ti to pomůže, tak ta pizza co jsem "sežrala" v pátek já měla 500g (průměr 32cm), pak ještě dělají (28 nebo 26cm) a ty mají 350 g.
Jinak holky musím ještě říct, že obdivuju každého kdo si chystá krabičky den předem. Já jednak nesnáším vaření, pečení a podobný činnosti, takže každej den vařit by mě zabilo (kdy bych asi tak chodila cvičit :-) ) a taky mám každou hodinu chuť na něco jiného, ráno si zapíšu plán a několikrát denně musím měnit :-) Prostě klobouk dolů!
24. 02. 2011 00:31
Ahoj Gladys, teprve teď jsem si přečetla tvůj příspěvek,jako vždy excelentní ! Děkuji, že jsi si dala práci a napsala nám svoje zkušenosti, oceňuji, že se stále aktivně o všechny zajímáš a snažíš se nám pomáhat. Opravdu s tou nekončící zimou se množí příspěvky, kde je cítit trošku "blbá nálada", taky jsem lehce zasažena, a tak díky za povzbuzení a elegantní "nakopnutí zpět do naší jinak radostné sebekoučinkové reality.
23. 02. 2011 22:22
Teri, já myslím, že by měli mít gramáž v jídelním lístku :-D no tak jednou lehce přešvihneš, no :-)) bohužel na netu nemůžu najít, kolik mají gramáž tady...takže jedině se zeptat (i když to je fakt na rande blbý), tak mi dej číslo kam jdete a já ti tam během dne zavolám :-) a zjistím to :-))) (a pak ti to napíšu třeba do mailíku)
No jo, skromné děvče... a víš, že nejlíp se mají ty, které skromné vůbec nejsou? :-D :-D Jenže na to zas musíš mít povahu... :-/
23. 02. 2011 22:13
Lili - to je ono :-) Já jsem snížila při hubnutí i mi to spočítalo 5000 kJ...a teď při udržování pomalu navyšuji :-) Zítra začínám týden s 6500 :-)
Paní Naďa je skvělá :-) moc tady všem radí v praktických záležitostech a se sebekoučingem vůbec :-) myslím, že je báječnou oporou, podporou a rádkyní všem :-)
A myslím, že máš super systém - o tom to je ne o úplném odříkání, ale naučit se kolik toho můžeme sníst, abychom světem proplouvaly a ne se koulely :-))
23. 02. 2011 21:56
a ještě chci dodat, že mi moc pomohly blogy p. Nadi, která má moc hezky popsaný postup, jak procentuálně postupovat během dne, ráno když vstanu, tak mám pokaždé chuť na něco jiného, tak si navstupuji na co mám chuť a mrknu jestli jsem na 20% ve všech kategoriích a pak upravuji, pak si hodím oběd, který už vím asi jak bude vypadat a dorovnám svačinu abych měla těch 60%, kdo to tak může udělat je to v poho, horší to mají ti, kteří ještě nevědí, co budou vůbec obědvat, a co se týče obědů, tak si také dám klidně segedin +2knedlíky nebo prejt+kroupy+zelí+brambory a během dne snížím tuky tvarohem nebo naopak si dám sladký oběd a zminimalizuji sacharidy u snídaně a večeře
23. 02. 2011 21:45
Já vím, slečno Peťo :D taky na sebe budu myslet :D A od začátku jsem měla v plánu ten salát, když o tý pizze tady pořád někdo píše a já bych jí hned slupla :D (jen nevím, kolik tak může třeba půlka kola vážit a ptát se mi zase nechce ;) A toho dotyčného znám a přibližně vím, že jdeme do pizzerie a budu se tvářit jako velice skromné děvče 8)
23. 02. 2011 21:39
jo,jo je to přesně tak , jak píšeš, také mám vecel PC rozpis KJ začínala jsem na 6700 1.měsíc, nyní jedu 2.měsíc a p. Naďa mi poradila zvednout na 7000 a i tak šlo kilo dolů, ale jak nedodržím procenty sacharidy dopoledne a doháním večer, tak váha stojí , jen dotaz, jak dlouho jsi nechala váhu stát, než si snížila příjem ?
23. 02. 2011 21:35
Ha ha ha ha ha :-) slečna, kdyby něco :-D Dej si to, na co budeš mít chuť a nezapomeň si to zapsat! :-D :-D :-D
Tak zítra jo?? Budu na Tebe myslet ;-) určitě si užiješ příjemný večer ;-) (tak předpokládám, že toho s kým tam jdeš znáš a alespoň přibližně víš do čeho jdeš) :-)
23. 02. 2011 21:22
Prosím, prosím, paní Peťko, mám si zítra v TÉ restauraci dát !k večeři! pizzu nebo salátek s kuřecím masem? 8)
23. 02. 2011 19:17
No...já jsem právě vylezla z pelechu.Chtěla jsem hodinku spát a najednou jsou z toho dvě... :-( tak jdu dohánět, co jsem zaspala :-)
23. 02. 2011 17:47
jj já když jsem nevyspalá,tak mi nic nejde,natož dodržovat jídelníček a cvičit...ale bohužel to dospat nemůžu,snad už se dočkám,že bude honzík spát celou noc...už mu bude rok!!!
23. 02. 2011 16:56
Dandy - za málo, já musím děkovat Vám všem a sebekoučingu. Je ze mě jiný (snad trochu lepší, trpělivější a tak) člověk :-) Ale nejen díky mě ;-)

Miladko - děkuju :-)) no já jsem trochu měla obavu přiznat, jak na tom s tím jídlem jsem :-)) přece jen nejsem "úplně příkladná" (snídaně později, večeře pozdě), ale na mě to fakt zafungovalo. Našla jsem svůj rytmus :-) a o to jde, ne? Najít takový životní styl, který jsme schopné dodržovat dlouhodobě ne jen při hubnoucích cyklech :-)

Ivet - vidíš, to jsem tam taky chtěla napsat :-) SPÁNEK. Je fakt důležité nechat své tělo odpočinout. U mě je to tak nějak automatické. Jak cítím, že "dnes ne" tak mířím směr postel :-)) a.... děkuju :-)
23. 02. 2011 16:44
Souhlasím s tím, že je potřeba poslouchat svoje tělo, ačkoli teda trocha vůle proti nonstop prohřešování musí být. Možná bych přidala ještě jeden bod, který mě osobně fakt pomáhá, což zjišťuji nejvíc teď, když ho nedodržuji. Spánek. Je jasné, že to je často velká obtíž a s prací se to nedá skloubit, ale když se zadaří, je k nezaplacení. Jinak ty sacharidy večer, s tím souhlasím, vždyť jídlo (jako plnohodnotné jídlo, ne jen jedna potravina) se bez nich snad ani udělat nedá... :)
Gladys, jsi naše borkyně :) Merci, za to, že jsi :)
23. 02. 2011 15:48
Krásný blog,jako vždycky!!S tou snídaní jsi mi udělala radost :-)) Jedu na 4 směny /ranní,2 denní pokaždé v jinou dobu a noční/a každý týden jinak vstávám,ranní ve 4.15 a do hodiny nejsem schopná sníst vůbec nic.Ale za 2 hoďky to už je lepší :-))Dodržovala jsem najíst se do hodiny,ale nebylo mi dobře.Tak mám zase díky tobě radost.Děkuji :-)))
23. 02. 2011 15:35
Díky , Gladys :-)
23. 02. 2011 15:11
Etna - děkuju za pochvalu :-)) Mě osobně sebekoučing vychoval k trpělivosti. Jsem od přírody strašně netrpělivá :-) ale v tomhle případě jsem překvapila a překonala sama sebe. Nespěchám, protože věřím v zaručený úspěch, když se budu držet jasných pravidel :-) Přeju Ti, ať se Ti daří zdárně dospět ke svému cíli :-)
23. 02. 2011 14:38
Super nápad! Máme toho hodně společného :-) ale hodit to sem, aby to pomohlo i ostatním, kteří tápou, to je určitě více než dobrý nápad :-) chválím chválím chválím :-) a taky si říkám, vydrž, jde to sice pomalu, ale nikam nespěcháš a bude to stát za to, ne jako předtím, když jsem rychle a šíleným způsobem shodila a během chvíle to bylo zase zpět i s něčím navíc...Takže pomalu a s trpělivostí za svým cílem :-) Hlavně poznat sama sebe!
23. 02. 2011 13:34
Irenko - děkuju :-) jde to líp, než jsem čekala :-))) můj "vysněný cíl" je 65, ale nespěchám na něj vůbec. Původně jsem si myslela, že si k třicetinám "nadělím" 60 kg, ale když to sleduju, tak bych byla kostitřas a to se mi nelíbí :-)
Ráda bych, aby to někdo nevzdával, když to zrovna nejde, ale zkusil odhalit příčinu a tu odstranit :-)
Já to mám taky tak nějak souměrně... B-T-S přibližně jako příjem, i když ráno si dopřávám víc sacharidů, stejně je na večer nevypouštím úplně.
Jsi prostě holka šikovná a víš už jak na to :-) to je dobře, jen tak dál!
23. 02. 2011 13:28
Ale že ti to udržování jde jedna báseň :-)
Máš to rozepsané parádně a pro ty, co v tom pořád, nebo občas tápají je to určitě neocenitelná nápověda.
Mně vyhovuje, když to čerpání v průběhu dne není jen o kJ, ale když ty procenta kopírují i B,T, a hlavně sacharidy. Takže i ty snězené sacharidy se snažím mít +- v těch 20,10,30,10 a 30 procentech. Když mi jich zbyde na večer málo, tak mě honí mlsná.
V neděli jsem měla taky segedýn se dvěma (vařil manžel). A to mám neděli jako volný den: tuto neděli se tam vlezl ten segoš, kousek čokolády, kousek ovčího sýru... nevím, co všechno ještě a přesto bylo zeleno :-)
23. 02. 2011 12:25
No jak píše Lenora - ty večeře... dej tam bílkoviny (tuňák ve vlastní šťávě je můj nejnovější objev :-D) abys neměla hlad. Pak toho nebude muset být tolik. Mě osobně fakt nejvíc funguje, když to jídlo a rozložení dodržuju, když to šidím, tak to poznám...hlavně na váze tedy.
Drž se, drž se - zvládneš to ;-)
23. 02. 2011 12:17
Lenora : jj já vím, jenže v praxi mi to tak nevychází, pro mě je boj sníst i tu dávku co mám předepsanou. Vstupovala jsem sem s tím, že jím strašně málo, špatně a málo. byla jsem zvyklá jíst první jídlo třeba ve dvě, ve tři... a navíc pořád nedokážu sníst celou porci, často mi stačí jen dětské nebo půlka. Já ani večer nemám moc hlad, protože jak jím pravidejněji během dne tak mě to nenapadne, ale dojídám to(co mi chybí za celej den) protože vidina že od šesti nejím je pro mě strašidelná.
Asi budu muset upravit ten denní cyklus jídel ještě trošku jinak.
Denní příjem přesáhnu v podstatě vždy jen sacharidama a zeleninou a to jen proto, že si zahřeším :)
Holky, ale zase ste mě trochu nakoply, když už sem to nedokázala já...tak díky za to Vám :o)
23. 02. 2011 11:53
Martini.babe: ty větší večeře dělají hodně- opravdu to chce dodržet to rozložení běhen dne, ale já to řeším tak, že si večeři rozdělím na první a pak ještě menší druhou-ale každopádně je třeba mít po obědě snězeno přes 50%, jinak je zle ....:-))
23. 02. 2011 11:14
jůůů, děkuji, to je něco na zvednutí nálady :) Snad se zase chytím...občas chybí nálada a pak se všechno sveze...tohle je fajn povzbuzení :) Díky.
K tomu rozpisu já nevím, jestli mi poradíte... Chodím cvičit obvykle ráno před prací(končím o půl10 a potom sem ráda že dojdu domů). malinká snídaně cca 800-1000Kj, svačiny mám obvykle sytější, tak kolem 1000-1300. Oběd se vlezu hravě do 1500, svačina je u mě docela rozlítaná, takže musli tyčinka, jabko(jogurt nebo tak něco) 600KJ. No a večeře se mi ostatní diví, že jím větší, teda jak kdy, ale když jím v osm, tak bych prostě o půlnoci než se dostanu do postele padla hlady...Problém asi je, že bvečeří doháním to co sem celej den zameškala...
23. 02. 2011 11:01
já jsem při hubnutí měla i segedýn s 2 knedlíky :-)) a vešla jsem se do 1500 (oběd) mnam, mnam, mnam :-D Jinak přítel nehubne, takže se snažím udělat jídlo tak, abychom třeba mohli mít různé přílohy :-)
23. 02. 2011 10:59
Jo, jo .... a dneska musím vařit i méně dietně, takže ať nejsem mlsná ....
Někdy mám problém s vařením, můj muž není ochotný vždycky "tolerovat" moje jídlo, takže občas mu musím udělat radost knedlíkama .... Nikdy bych nevěřila, jak lákavé je sníst patku čerstvě uvařeného knedlíku ( a to knedlíky běžně nemusím ).
23. 02. 2011 10:28
Caliste - díky :-) třeba někomu pomůže, ne? :-)
23. 02. 2011 10:26
ki3ki: pokud toho nesníš kilo a vejdeš se do příjmu, tak je to v pořádku :-) Sebekoučování není o naprostém odpírání si toho, co máš ráda, ale o tom naučit se kolik si můžu dát, abych nebyla koule :-) Takže...vychutnej si čokoládičku, určitě si jí za svojí snahu zasloužíš :-)
23. 02. 2011 10:24
... poslouchám svoje tělo ... a víš jak dlouho jsem nic takového neměla????
23. 02. 2011 10:22
Super blog!!! :o)
23. 02. 2011 10:20
ki3ki: no teda... :-)
23. 02. 2011 10:20
j.enny: Pozitivní přístup je samozřejmě stavební kámen toho všeho :-)) Krize přichází a odchází...hlavní je je přestát, protože netrvají věčně :-D Přeju Ti ať se Ti daří v dosahování Tvého cíle :-)
23. 02. 2011 10:17
Děkuju, po přečtení Tvého příspěvku si moje tělo ze samé radosti řeklo o kávu 5g hořké čokolády
23. 02. 2011 10:13
Ahojky, snažím se taky dodržovat tyhlety "základy". Zatím mi to docela vychází, sem tam sice nějaký úlet zezačátku byl, ale nic zásadního...A musím tedy zaklepat, že za těch 5 týdnů hubnutí zatím na mě žádná extra krize nepřišla. Tak jen doufám, že ani nepřijde :-))) A když už by na mě něco lezlo,tak stačí "oprášit základy" a bude líp :-)
23. 02. 2011 10:05
Kalerme - za málo :-)) vždyť ty to už přece znáááš :-)
23. 02. 2011 10:04
Mopik - máš pravdu v tom, že je to vlastně pořád to stejné dokola...no víš co se říká "Opakování matka moudrosti" :-))) a já můžu říct - za málo ;-)
23. 02. 2011 10:03
Bojovnice - já bych asi zkusila nějak ty obědy ošálit...menší příloha více obloha. Ale abych pravdu řekla, tak nevím, jestli je to špatně nebo ne. Jestli Tě to trápí, tak se zeptej paní Nadi (tu tady považuju za odborníka na tyhle otázky) ve skupině. Jestli tě to netrápí, funguje ti to, tak to neřeš :-))
Romča mi dnes fakt zvedla náladu, holka naše šikovná :-)
23. 02. 2011 09:46
Mopik: No, já když vstávám později než když jdu do práce (což je o víkendu pokaždé, kdo by vstával o víkendu v 6, když nemusí?... já rozhodně ne) tak buď si posunu celý den - tím, že večeřím až pozdě tak dokonce jsem schopná dodržet i v tomhle rozestup 2-3 hodiny. Nebo jsem si dělala "snídaňosvačinu". Není to sice ideální řešení, ale když jsem to chtěla srovnat, tak mi to pomohlo. Nedělej si o mě iluze, že jsem nejvzornější ze všech vzorných :-))) nepřála bych ti totiž v tom případě vidět moje víkendy :-)) Jen už vím, co na mě "platí", aby se to zase srovnalo a bylo to v pohodě. Jeden víkend tvojí snahu nezboří, když se zase vrátíš na zelenou :-)
23. 02. 2011 09:44
Díky. ;-)
23. 02. 2011 09:43
Jinak na Lenořin tématem podobný blog jsem psala, jak úžasně mi tady ty všechny blogy a komentáře pomáhají, nabíjejí, i když je to často pořád to stejné. Dává mi to sílu a pak se mi nic vzdávat nechce. Takže i tady chci napsat, děkuji vám za to!
23. 02. 2011 09:38
Ahoj Petro, tak jsem si to přečetla a ač mě zatím chmury netrápí musím říct, že mě pomohl ten výpočet .... Chodím na obědy do restaurací a jídelen, tudíž množství víceméně odhaduju (ostatní chody poctivě vážím). Oběd nejsem téměř nikdy schopná dostat pod 2300kj, spíš bývá 2500kj. Teda zkusila jsem to cca 2x, bylo to kolem 1900kj, ale za hodinu jsem dostala tak šílenej hlad, že bych snědla i kolegyni :-D Můj příjem v první půlce dne, tak bývá v rozmezí 68-72 % a na večeři mi pak zbývá maximálně 1000kj. Což mě nevadí, hlad nemám. Ale i tak, co s tím? Myslíš, že je to velká chyba?
Jinak musím říct, že z Romči mám taky ohromnou radost, když si vzpomenu na to počáteční klubíčko neštěstí....jen nám holka kvete!!
23. 02. 2011 09:34
Opravdu je někdy dobré uvědomit si i ty základní rady :) V týdnu vždy dodržuji všechno, ze začátku koučování jsem byla super poctivka, teď už o něco málo méně. U mě krize dorazila třeba o víkendu, kdy jsem byla na akci s kamarádkama, vzbudila jsem se ve 12h a jeli jsme rovnou na rodinný oběd, měla jsem celý den totálně rozhozený a večer na mě přišel vlčí hlad jako blázen. V neděli jsem to teda hned srovnala. Ale mám pocit, že tady dny, kdy prostě totálně vybočím z rytmu jsou nejtěžší ke zvládnutí.. vlastně ani nevím jak.
23. 02. 2011 09:31
Díky za odpověď :-) a jak jsem se teď dívala do cílů a bodu je tam napsano snídaně 20% takže by vycházelo to tvé počítání. Zkusím zitra a uvidím co mi více bude sedět ono to nějak musí jít dopilovat :-)
23. 02. 2011 09:31
Peťko dík, rozložení mám v pohodě. Takže to zkusím jak píšeš zatím jsem v klidu, nepanikařím.
Víš o té hlavě je to tak, že já když jsem hubla poprvé tak jsem to brala jako příkoří a po zhubnutí zas najela zpátky na starý styl a když se váha chvíli nehýbala tak jsem to zabalila a nažuchla se jak zákon káže. Dneska vím že to bylo špatně a že musím vytrvat, být důsledná a čekat a že ta změna je trválá tím i pomalejší a nevzdat to v myšlení. Asi tak.
23. 02. 2011 09:29
Našla jsem odkaz na iSTOB: (článek paní Málkové)

http://www.istob.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1566&Itemid=279

Tady jsou i ty procenta :-)
23. 02. 2011 09:26
Tynko, můj osobní názor je, že pokud dopoledne sníš 55-60% denního příjmu, tak je možné obojí. Možná to mám špatně já...ale zatím to fungovalo. Rozhodně se nehodlám pasovat na odborníka a odporovat doktorce Málkové :-) to ne, na to nejsem já ta pravá. Jestli Ti vyhovuje to složení, které je v knize tak není důvod ho měnit ;-) poslouchej své tělo a věř odborníkům :-) Já zatím zkusím vyšpionit, kde jsem udělala chybu :-D jak jsem k tomu rozložení přišla.
23. 02. 2011 09:22
Janičko, fakt nejsem odborník, pokud nejsi pod těmi 5000, tak by to podle mě nemělo být katastrofický, pokud dodržuješ to rozložení a cca skladbu jídla. Někdy prostě váha stagnuje nějakou dobu. To může být ovlivněno několika faktory, však to víš - MS, voda, vyprazdňování (speciálně můj problém výkyvový)... Já si teď dávám každý večer malý hrneček kopřivového čaje - někde jsem tu četla, že odvodňuje. Vím, že taková stagnace dokáže pěkně otrávit, ale určitě se to hýbne směrem dolů.
Přemýšlím, co bych udělala já - snažila bych se asi dodržet těch 5600 kJ nejdřív s tím, že bych si fakt hlídala, abych měla to rozložení dobře. 1120-560-1680-560-1680 (cca plus mínus) A kdyby to nefungovalo ani při dalším vážení, tak bych se zeptala paní Nadi, jestli mám snížit :-D
23. 02. 2011 09:21
Gladlys tak čtu tipy co jsi napsala a jedno mě překvapilo. Mám doma knižku hubneme s rozumem a k tomu spoustu příruček a všude sem se dočetla, že na 5200kj na den je rozložení jídla takovéto 1200-400-1700-400-1500, a podle tvých počtu to vypadá takto. 1040-520-1560-520-1560, tak ted nevím co bude pro mě lepší mužeš mi poradit? Díky
23. 02. 2011 09:16
Janičko, nejspíš máš pravdu...asi jsem předpokládala, že když už někdo nějakou dobu hubne, že to srovnané má :-) takže moje chyba. Každopádně souhlasím s Tebou, člověk musí mít jasno, že to CHCE a že to DĚLÁ PRO SEBE.
Děkuju, mě dělá radost, když jsem "k něčemu" :-)
23. 02. 2011 09:15
Péťo ještě mám na tebe dotaz. mám doporučený příjem 5600kj a skutečný mám někdy tak okolo 5000kj a přitom mi váha teď posledních 14. dní téměř nejde dolů. Myslíš že je to jen období nebo je to málo a tělo si ukládá? Díky Jani
23. 02. 2011 09:12
Gladlys, ty jsi dobrá víla nebo jak bych to nazvala, tohoto serveru! Ten optimismus, energie a vůle poradit, podpořit... Skvělý! A ještě nám jdeš příkladem. Super shrnutí a připomenutí, musím se sebrat :---))
23. 02. 2011 09:10
Myslím že je to to pravé co někteří potřebují slyšet. Jen bych ještě přidala to že si to člověk musí mít v hlavě srovnané nebrat nic jako příkoří nebo omezení, přijmout to jako dobrou věc kterou pro sebe dělám. Díky za tvou podporu všem kteří to potřebují. Myslím že jsi tu všem hodně užitečná, Péťo.
23. 02. 2011 08:29
Já Romčo ani nevím :-) Asi z radosti, kterou mám (a že se dovedu radovat!) :-D Zrovna teď mám ohromnou radost z Tvého pokroku. Nechci Ti "podkuřovat", ale fakt si vzpomínám, jak jsi nebyla úplně optimistická atd... a najednou je to všechno tak super :-))) JUPÍ :-)
23. 02. 2011 08:28
Jo,jo,pamatujeme :-)) A jak jsi si přečetla v mém blogu /který jsem dopsala o trochu dřív než ty :-) /, i ostřílení a už udržující potřebují občas něco připomenout.....
23. 02. 2011 08:21
sakra, ženská, kde bereš tu energii? :o))) super

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Soutěž byla ukončena, gratulujeme výhercům. Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 22.10.2022 v Praze na Pankráci. Více info zde

Ankety

Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?

Naši partneři