TOPlist
Sledujte nás:

Datum registrace: 18. 01. 2011

Jak si nahrát profilovou fotku?

anvav

Původní Sebekoučink

0 %
0 kg 2.3 kg

Již zhubnuto: 0 kg

Získané body

Tento měsíc: 9
Celkem: 9775
Zobrazit více

 

?

Jak sbírat body

Počítadlo pohybu

Můj pohyb
Chůze: 0 km
Kolo: 0 km
Cvičení: 0 h 0 min
 
Všichni uživatelé
Chůze: 137202.18 km
Kolo: 66668.00 km
Cvičení: 5714 h 35 min

Přátelé

?

Jak požádat o přátelství

Upozornění: Jedná se o blog uživatele STOBklubu, který neprochází kontrolou a nemusí splňovat zásady STOBu.

Dobrá zpráva pro ty, kterým to nejde

18. 03. 2013

Jde to! Můj poslední pokus začal 1.1.2013, kdy jsem měla naváze 63 kg (pravda, po vydařeném Silvestru) a výsledkem jsou zatím 4 kg dolu. Asi si říkáte si, že to je jako když plivne do lesa…no jo, jenže ty 4 kg šly dolů za 2,5 měsíce, kdežto předchozí cca 2 kg celé dva roky… proto si myslím, že tento blog může pomoct i ostatním.  

Napřed krátký úvod: s váhou zápasím celý život, ačkolivpatřím spíše k „nižším“ kategoriím. Na Stob jsem přišla v roce 2010 živíc se víceméně jen zeleninou v množství menším než malém a chlebem s máslem v množství větším než je zdrávo. Do toho 3-4xtýdně intenzivní spinning a plavání. Ovšem, váha šla stále nahoru. Až Stob mi prozradil „kouzlo“ bílkovin.Začala jsem jíst podle něj a šlo to dolů….tedy prvních cca 6 týdnů, kdy jsem ladila semafory. Pak jsem naladila trvale zelenou, přidala ještě pohyb a… ani ťuk. Dokonce jsem si začala říkat „dekagramový břídil“. Paradoxně nejvyšší úbytky nastaly v době, kdy jsem nemohla cvičit, případně když jsem semafory porušila a také překvapivě v době udržovacího cyklu. Pak dva roky nic…tedy +/- výkyv 1 kg. Bazál změřený, příjem nastavený, pohybu ažaž, hlad nemám, semafory stále zelené. Naštvání na sebe sama mě donutilo analyzovat celé moje Stobí hubnutí a výsledky se dostavily. A ráda se o ně podělím.

Základem mé „metody“ je předpoklad, že tělo je extrémně ADAPTABILNÍ. To znamená, že na VŠECHNO si po čase zvykne a přizpůsobí svépochody aktuálním podmínkám. Tedy i nižšímu příjmu a vyššímu pohybu. Myslím, žeto může být jeden z důvodů, proč se po určitém čase spoustě z nás hubnutí bezdůvodně zastaví. Dospěla jsem k názoru, že tělo třeba neustále „šokovat“.Měnit aktivity a také výši příjmu. Tak aby si nemohlo na něco déle zvyknout.  

Takže v mém případě to znamenalo, že jsem v nastavení zvolila nulový pohyb, protože pravidelně 4x týdně cvičím už několik let a těloje na tuto zátěž zvyklé. Z doporučeného příjmu cca 6400 kj mi to bez pohybu nabídlo pouhých 5000 Kj. Pohyb jsem ale omezila - pouze na 3x týdně, abymě ten náhlý deficit neskolil. Ovšem zároveň jsem si zvolila 1x týdně tzv. „dayoff“, kdy jsem si povolila překročit příjem – nejlépe v sacharidech. Zcela mimo plán jsem absolvovala i 5x lymfodrenáž(vždy 1x týdně) – na hubnutí to asi vliv nemá, ale kdo má problémy s otoky a zavodněním, je to dobrá věc. Tělo pak nezadržuje tolik vody.

No nebudu zapírat, bylo to opravdu těžké a první 3 týdnyjsem měla fakt hlad.  Odměnou byly ale skoro 2 kg dole… u mě nevídáno.  Pak jsem začala hýbat s příjmem – na střídačku po týdnu 5000 Kj a pak 5500 kJ. Hladuž nemám, a proto vracím další cvičení – tj. nyní 4x týdně. Zachovávám „dny off“,občas se podaří celý „víkend off“.  Dokonce mi neublížil ani dvoudenní veletrh, kde celá životospráva vzala za své… váha drží+/- 59 kg.  Tak myslím, že to funguje a zkusím to shrnout do pár bodů:

-     Pokud cvičíte/ máte nějakou aktivitu pravidelnědéle než 6 měsíců, nezapočítávejte si tento pohyb do výdeje – tělo je na nějzvyklé. Změny lze provést v záložce „nastavení“

-     Pokud vám nové nastavení sníží příjem jako mě,zvolněte trochu i v pohybu. Aspoň ze začátku.

-     Cvičte vždy obden – tělo musí relaxovat

-     Střídejte různé druhy cvičení

-     Střídejte i dny kdy cvičíte

-     Nechte si 1 den v týdnu jako volný a jezte podle„oka“

-     Nestresujte se – hlavně ne kvůli jídlu. Když pokazíterežim, tak si udělejte den off, případně přidejte extra pohyb     

-     Každý z nás je originál, poslouchejte svojetělo – uvědomte si fungování těla a základní zásady hubnutí (na Stobu všechnonajdete), zkonfrontujte to s reakcemi vašeho těla a vytvořte si vlastní postup.

Držím palce všem! :)



Hodnocení (28 hlasů):

Komentáře je možné psát až po přihlášení.

16. 02. 2015 15:15
Ahoj, škoda, že som sa k tomuto blogu dostala až teraz. Som na Stobe asi dva roky a tiež som vlastne došla k podobným záverom. Ale ešte teraz nemám výsledky a neviem, či sa k ním vobec dopracujem. Tiež som prišla na to, že naše telo je strašne adaptabilné ( inak by sme vymreli ako druh ) a platí to aj o metabolizme a pohybe. A z toho treba vychádzať. Ak by sa mi darilo tak ako niektorým, tak by som nad tým tolko nepremýšlala.
28. 08. 2013 12:09
V poslední době chodím na Stob velice málo a jsem proto moc ráda, že jsem objevila tento blog a diskusi k němu. Málo proto, že jsem zhubla, co jsem potřebovala a dál už si nezapisovala semaforky a snažila se řídit podle sebe. Celkem to jde, ale mám stále 2kg nadváhy, které prostě dolů neshodím i kdybych se rozkrájela. Kilojouly, příjem, výdej, - teoreticky to mám zmáknuté dokonale. Já mám problém ve své hlavě, budu v absolutní pohodě, až mi přestane vadit moje BMI kolem 25. Na to je každá rada drahá, a tak jsem vděčná za takové diskuse jako je tato, které mi pomáhají hlavně psychicky. Mně se osvědčilo jet na udržováku prakticky trvale, každý týden si zapsat váhu, ale semaforky si zapisovat, jen když mi váha ulítne moc nahoru. prostě se snažit tu váhu nechat, jak je. Ale ty 2kg navíc mě asi strašit nepřestanou. Tak ještě jednou díky za povbuzení a motivaci.
28. 08. 2013 08:09
Kikushka: To opravdu něměl být návod pro všechny, spíš jedna z cest :) každý člověk je individuál a na každého platí něco jiného. Na mě zrovna funguje toto a možná to zkusí i někdo další, nevím.

Bazál se pravidelným cvičením určitě zvýší, ale ne zas o tolik moc. A potom se už zvyšuje odolnost, tzn. že při stejné zátěži spálíš míň a míň. S tím má zkušenost více lidí tady. A z toho jsem vycházela.

Jinak, co se příjmu týče, když nehubnu, se 6000-6500 kj/den fakt problém nemám, stačí mi to bohatě - ale protože nejím sladké a nesladím, takže množství jídla je pro mě velké. Ale taky jsem prcek (164 cm). Samozřejmě, umím se najíst i za 8tis.kJ, ale to nejsou běžné dny a nedělá mi to úplně dobře. Sportuju pravidelně 3-4x týdně, v létě k tomu přidávám ještě víkendové výšlapy a vlčí hlad fakt nemám. Tož tak u mě :)
27. 08. 2013 23:05
Ahoj, koukám na to co jsem psala před půlrokem a tak nějak mám pocit, že jsem zřejmě změnila názor. Dovolím si trošku polemizovat o tom zvyknutí si na pohyb po půlroce a nezapočítávání této aktivity do příjmu. Píšeš že člověk pravidelně cvičí, je to součást jeho života. Usuzuji že se tím zvyšuje bazál, logicky by tedy měl jíst více než člověk který necvičí absolutně a chodí třeba jen do práce a z práce. Proč by tedy tyhle dvě imaginární osoby měly hubnout na stejném příjmu dejme tomu 5000kJ?U té druhé je to pochopitelné, má 0 pohyb, metabolismus nebude extra rychlý. Druhá osoba má pohyb dejme tomu 3-4x do týdne, a i když je na pohyb zvyklá a tolik se nezadýchá/nespálí tolik kJ jako dřív, furt je to nějaký výdej.Ignorovat to a spadnout s příjmem o stovky kJ mi nepříjde správné. Cílem pohybu by mělo být právě zvyšování metabolismu, takže člověk si může dovolit více jíst/občas vynechat i sport, aniž by se to projevilo přírůstkem váhy. Tělo by mělo mít dostatek živin a energie aby bylo schopno se vypořádat s občasným hříškem a porušením režimu. u strikního nízkoenergetického jídeláku se každé vybočení nějak projeví na váze-víkend bez plánování s vínkem/sladkostmi klidně +2kg. Snížením příjmu zhubne každý-chvíli. Když se mají takto dosažené výsledky udržet, musí se udržet i uvedený příjem, což mi přijde dlouhodobě nereálné, nebo se může stát ještě něco horší-člověk bude sportovat 3-4x týdně jak byl zvyklý, jíst 5tis kJ aby tedy jako hubnul, a přesto hubnout nebude. Proč asi že? Nelze příjem snižovat donekonečna. Možná mám s tím špatnou zkušenost jenom já a tudíž na to nenahlížím objektivně, ale příjem 5-6tis kJ se mi dařilo držet jenom když jsem neměla pohyb/max 1x týdně a nebyl to žádný záhul, spíš v tepovce. V opačném případě jsem měla hlad a to je cesta do pekel. Teď mám hubnoucí cyklus nastaven na 3-5hod pohybu týdně s příjmem +/-6500 kJ. Když opravdu jdu do fitka 3-4x, tak mám žravou, jsem unavená, bez energie a to si hlídám i glykémii, piju dost kafe a příjem vč. BTS mám vždy do 110%. I přes zelené semaforky se váha ne a ne hnout. Jakmile jsem omezila fitko na 1-2x týdně se zachování příjmu, podala jsem lepší výkon jelikož jsem měla energii a váha začla klesat. Nemám hlad, cítím se plná energie, mám pocit že takhle bych to byla schopna udržet do konce života. Ne přežít jako u 5tis s cukáním že bych sežrala půl lednice ale musím se ovládnout, jelikož si chci udržet 55kg. Teď mám 58.5 a ten rozdíl mi vážně nestojí za trápení, to už jsem si vyzkoušela v prvních 3 cyklech. Myslím že základy mám, zeleninu jím i když nezapisuji, snažím se vždy kombinovat sachry s bílkovinou, mít každý den mléčný výrobek a flák masa. Cvičím tak, aby mi to přinášelo radost a neobíralo mne to zbytečně o energii, když běžně ve fitku s trenérem spálím cca 2500kJ, tak je blbost jíst 5000kJ, když jenom bazál mám 6400kJ.Ale na to nepotřebuji počty, stačí mi pocit po cvičení kdy bych nejraději sežřala koně a proteiňák mi k večeři rozhodně nestačí :-)
27. 08. 2013 13:37
Díky za článek :-))
27. 08. 2013 12:52
Bebecha: máš naprostou pravdu! Rozhodně jsem nepřišla na nic nového. Jenže spousta z nás na ty základy zapomíná. Ale když se někteří se propracují k tomu, že drží nízký příjem a denně intenzivně sportují a přesto váha už se dál nehne...tak je to pro ně demotivující a je potřeba se vrátit na začátek a udělat změny.
27. 08. 2013 12:13
Já prošla udržovákem a teď už jedu žít zdravě a taky pořád experimentuji přidávám jak v jídle tak v pohybu. Víkendy nezapisuji ale nepřejídám se jím tak jak mě to naučil stob zdravě. No a váhu držím s výkyvem +- 1kg a to je spíš o tom jestli jsem v ten den pila nebo jsem se zapoměla.
27. 08. 2013 11:04
Já tedy nevím. Je fajn, že víš, co na tebe zabírá, ale mě to příjdepodobné tomu, co radí stob - tedy po 3 měsíčním "shazování" nastavit udržovací cyklus a vyšší příjem aby se váha stabilizovala a tělo si mělo šanci zvyknout na "normální" režim. A potom, kdy je zvyklé na "normální příjem" opět naběhnout na cyklus hubnutí. Ono jet v hubnoucím cyklu neustále je nesmysl. Pak si tělo opravdu zvykne na to, že má málo jídla - a naučí se "šetřit". A to není to, co bychom my hubnoucí potřebovali. My naopak potřebujeme, aby tělo vědělo, že nemusí šetřit, že dostane dostatek jídla a že nemusí každou kalorii snězenou navíc měnit na "zásoby na horší časy"... A buďme upřímní - kolik z nás, co je tu déle, skutečně naběhlo na "udržovák"? ;)
27. 08. 2013 09:17
Dekuji za clánek, más urcite pravdu v mnoha vecech. Já uz jsem na sobe ale poznala, ze u me funguje hlídat, vázit a zapisovat. Jinak je to pravda, ze kdyz pak sem tam neco pokazím nebo mám dny kdy semaforky nedodrzím, nic se s váhou nedeje. Ale jenom sem tam, jakmile je to více dní, okamzite mi váha stoupá.
27. 08. 2013 08:59
Taky si myslím,že některé šokové dny,kdy se člověk až tak nehlídá,dokáží udělat malý zázrak.Šikovně napsané :-).
27. 08. 2013 08:59
Skvěle napsané...děkujeme:)
27. 08. 2013 08:51
jj je to tak .... tělo je potvůrka a zvykne si na vše a rychle. Pěkně shrnuto a když se člověk nad tím zamyslí tak je to veliká pravda. Děkuji za tento blog!
27. 08. 2013 08:08
Mám radost, že to někomu pomohlo :) a průběžná zpráva - momentálně se moc nehlídám, mám hodně pohybu v přírodě, v podstatě udržuji a váha stále osciluje kol 59 kg. Až skončí nepravidelný letní režim, zkusím "srazit" další 2 kg :)
27. 08. 2013 07:57
Díky za článek, spousta látky k přemýšlení......ještě jednou díky........
27. 08. 2013 07:56
Určitě máš pravdu - šokové terapie zabírají :-)) Taky mi váha leze po dekách a pak seskočí dolů při nečekaném "hříchu"
27. 08. 2013 07:45
děkuji, že jste to tak hezky sepsala určitě si z toho vezmu příklad, protože se mi nedaří hubnout, ale bude to asi tím že se moc nehýbu.
19. 03. 2013 11:33
Tak to je fakt velmi zajímavé sdělení. Něco na tom asi bude. Jenomže to se to mluví takovým střízlíčkům jako jsi Ty.
19. 03. 2013 10:15
Děkuju ti za tenhle blog, přesně něco takového jsem si zrovna potřebovala přečíst. Začínám se v tom svém hubnutí zase motat (z valné části svojí vlastní vinou), ale když jsem si přečetla tvůj text a vidím, že to opravdu jde, když si člověk najde přesně to, co mu svědčí, tak má cenu bojovat. Díky! :)
19. 03. 2013 07:41
také teď nezapisuji a jednou za týden si udělám kontrolní zápis a docela to jde, ale i přes pohyb teda moc nehubnu tak jsme si včera dala volný den v jídle a zároveń dost pohybu
18. 03. 2013 22:56
Ahoj, tak to je paráda že se ti povedlo na to kápnout a zjistit co na tvé tělo zabírá, přeju ti ať do věčných lovišť odplujou i ta poslední 2 kosmetická kila :). Musím s tebou chtě-nechtě souhlasit, nejvíce jsem paradoxně taky hubla u příjmu 5-6tis kJ a s minimen pohybu, většinou ve formě procházek, jakmile jsem začla jíst více a taky cvičila každý den, tak se to furt motalo dokola, takže jsem si pak o víkendu dala day-off kdy jsem si dopřála skleničku nebo něco sladkého, a pak se to přes týden srovnalo...s udržovákem jsem taky měla dobré zkušenosti, když poslední hubnoucí cyklus ne a be zabrat, tak jsem nasadila udržovák a ejhle, kila se pohnula...ale tím jak tam bylo více sachrů a já si bláhově myslela že si můžu teď více dopřát, no a ve výsledku jsem kila nabrala zpátky. ještě bych se zeptala, kouč ti nastavil příjem 5000kJ při pohybu 4x týdně nebo sis to nastavila sama? já jsem totiž takovýdle příjem měla při pohybu 0, nebo 1x týdně, jakmile to bylo 3-5x týdně, tak už jsem baštila přes 6500kJ, ale paradoxně to nezabíralo....z tohodle by totiž vyplývalo, že tělo hubne, jenom když se jde na/lehce pod bazál...člověk už fakt neví, které teorii má věřit....asi je to vážně individuální
18. 03. 2013 22:54
Možná,že na tom něco je,sama jsem vyzkoušela od různých diet až po Stob kurs proti obezitě,tam to šlo úplně nejlépe,shodila jsem 4 kg a byly to pouze tuky.Od dětství jsem se věnovala sportu,přestala jsem se aktivně hýbat až po 45,jen sem tam na udržení.Mohu souhlasit,že tělo bylo v té chvíliv šoku,takže jsem nepřibrala,ale svalová hmota ubývala.Když jsem před 3roky byly nucena zanechat pohybu úplně,rychle kila přibývalo.Nyní vážím více než před porodem,vadí mi to,ale nic jsem nedělala pro zlepšení.Jsem teď na Sebekoučinku,už třetí týden,cvičím denně,jídlo si hlídám,a hlavně jsem přesvědčena,že pokud jednou selžu,tak další týden to bude 2x ,pak vícekrát,a toho se bojím.samozřejmě,že z hlediska psychologie máš pravdu,jen si myslím,že u těch,kde hrozí obezita,by se pohyb,určitě různorodý,měl provádět denně.V každém případě děkuji,ráda jsem se poučila a že máme poslouchat své tělo je rada nad zlato.Díky moc a hodně úspěchů.
18. 03. 2013 22:04
A ještě se omlouvám za text, nevím proč, ale Stob ruší mezery mezi slovy... :o
18. 03. 2013 22:03
Díky ještě jednou za samá pozitiva :)

Tanein: Helenko, ty jsi byla jedna z "inspirací" :)

Maxx: mě taky málem omylo, když jsem viděla 5000 Kj.
Ale věřím tomu, že začátek prostě musí být "šok" a pak je nutné s tím pracovat tak, abychom tělo nedostali do stresu hladem či přemírou pohybu, protože pak začne opravdu syslit - to je podle mě nejdůležitější.

Zdenalan: děkuji moc, ale "holčičce" už je 35 :D
18. 03. 2013 21:51
Moc dekuji za dobré rady. Na fotce vidím, ze jsi krásne stíhlá. Já se musím dokopat trochu víc ke cvicení, zatím víc chodím.
18. 03. 2013 21:48
Já zkouším pohyb a nezapisovat - samozřejmě jíst tak jak se má :-) je mi jasné,že celý život nebudu sedět u počítače a tak se musím naučit,jak se to dělá :-))
18. 03. 2013 21:37
díky
18. 03. 2013 21:07
Krásně napsané děkuji :-)
A gratulace k perfektní váze a fajn tipy pro mě jako začátečníka
18. 03. 2013 21:05
Také držim palce ať se stále daří i když taková krásná holčička ani hubnout nemusí,jseš akorát.
18. 03. 2013 20:57
Článek jsem přečetla teď večer, ale celá den jsem jedla bez vážení, sice zdravě, ale mírně jsem i hřešila. Sladkým tvarohem s ořechy z Lidlu. Že by ta naše pravidelná chůze delší a delší, protože jsme zdatnější, to že by nemělo účinkovat. Váhu už jsem přestala řešit, ale byla bych moc ráda, kdyby se umoudřila a nabrala směr dolů.
18. 03. 2013 20:47
belle.poupee - málo by to bylo, kdyby mi bylo 18 a měla bych lehkou nadváhu... Prostě každé tělo si žádá své. Byla bych raději, kdyby to šlo jinak, ale nešlo. Výšku příjmu mi navrhli na obezitologii.
18. 03. 2013 20:36
To jsou dobré tipy, dík za ně. Ale jak píšeš, každý je originál, a tak to ne každému musí takhle fungovat. Přinejmenším je to však návod, že má smysl to zkoušet - nějak na to tělo přece jenom vyzrajeme!
18. 03. 2013 20:34
Ahoj, článeček máš krásně napsaný, rady bezvadný,...a jsi krásná...nevidím důvod k hubnutí...ale držím Ti pěstičky, abys byla spokojená a došla k svému cíli.
18. 03. 2013 19:31
S tím příjmem bych vydržel tak do oběda :-) , ale ono to vychází i váhově, :-) důležitá je radost a článek ok
18. 03. 2013 19:16
skvely clanek, dny volna mam taky od zacatku zavedene, zezacatku to byly nekontrolovatelne stavy v podobe utoku na vse, co se dalo snist, ale postupne jsem to dopilovala v to, ze si dam max. vice syra, peciva, ono ani uz nic "dobreho" doma nemam.. ja mam nastavenych 6200 a vyhovuje mi to maximalne, jeste mam co hubnout:-) jeste jednou diky
18. 03. 2013 19:11
Tanein: není to málo?? 4200J..
18. 03. 2013 19:08
Helenko - o Tvém snažení vím a sleduju ho. A hlavně - obdivuju Tě!!!
Já jsem měla problémy už při 5800...
18. 03. 2013 19:08
Díky za postřehy, pročtu to ještě jednou, pořádně a promyslím si "změny" :-)))
18. 03. 2013 18:36
Maxx - já mám v průměru příjem 4200 kJ - a zpočátku jsem měla představu, že to bude šílené , ale není, prostě si zvykneš a výsledky jsou - postupně budu navyšovat, ale na ten rozjezd, je to dobré. S vyšším příjmem dle bazálu jsem to zkoušela dlouhodobě a výsledky jsem měla prachmizerné.
18. 03. 2013 18:33
To je skvělé!
Je to metoda, které je v podstatě asi trvale udržitelná - když zvládneš mít jen jeden den "off".
18. 03. 2013 18:32
Aničko - jsem ráda, že "ses našla". Hlavu a patu to má. Na mě však jeden problém - když vidím 5000, tak mám hlad a osypky :-(

Jsem ráda, že se Ti daří!!
18. 03. 2013 18:20
Díky za pozitivní ohlasy :)

Jilkaja + Květa: ano, já vím, je to prkotina...ale já jsem byla fakt tlustá celý život, tak mám radost jak malé dítě :)

Caliste: super! Jestli Ti to pomůže "nakopnout", budu ráda :)
18. 03. 2013 17:59
Moc hezky napsané!:-) Já mám teď days off:-) 4..:-)
18. 03. 2013 17:38
No nic začnu mít day off, tahle idea se mi hodně líbí.
18. 03. 2013 15:50
Moc hezký článek!!!
18. 03. 2013 15:32
Aničko, super postřehy... v první části se s tebou naprosto ztotožňuji.. paradoxně jsem teď byla týden nemocná z toho ještě ani ten další týden necvičím a váha leze dolů, sice se straším tím, že mi mizí svaly a nemám si ani dělat naděje, ale je to fajn vidět po dlouhé době zase jiné číslo na váze. Takže tvoji metodu vyzkouším :) I když částečně ji dodržuji, příjem jsem si snížila a jeden den, nejčastěji sobota tak nezapisuju a jím jak se mi chce. Tak uvídíme.. :)
18. 03. 2013 15:26
Každý má svoje kriteria, ale princip bude asi stejný. Díky, až bude potřeba, použiju Tvé rady. Až budu mít těch 63 kilo :))
18. 03. 2013 15:18
Já mít 63 nebo 59 kilo, tak to vůbec neřeším. To jsem měla tak před 30 ti lety :-)))))))))))))))))))

Kvíz o ceny

Soutěž o produkty Meggle
Soutěž byla ukončena, gratulujeme výhercům. Výhru je nutné si vyzvednout na Dni Zdraví 22.10.2022 v Praze na Pankráci. Více info zde

Ankety

Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?

Naši partneři