Datum registrace: 24. 07. 2010
janadivoka
Sebekoučink
Váš cyklus již skončil. Pro pokračování v Sebekoučinku si založte nový cyklus.
Získané body
Počítadlo pohybu
Můj pohyb | |
---|---|
Chůze: | 0 km |
Kolo: | 0 km |
Cvičení: | 0 h 0 min |
Všichni uživatelé | |
Chůze: | 136806.62 km |
Kolo: | 66657.70 km |
Cvičení: | 5694 h 36 min |
Stob skupiny
janadivoka
Jak psát blog?Příběh mého syna
28. 02. 2013
Můj starší syn Jirka se potýkal -a možná trochu potýká - lehkou mozkovou dysfunkcí, která se u něj projevuje tím, že neudrží dlouho pozornost a také má dysgrafii. Je nadprůměrný v mnoha oblastech, ale školní výsledky to zrovna nejsou.
Často jsem na něj byla hodně nepříjemná, vyčítala mu liknavost a nezájem.
Pak jsem si ale uvědomila, že je to pro něj hodně moc těžké. Naučil se v životě reagovat podle schématu "stejně mi to nejde, stejně tomu nerozumím, tak proč se snažit".
Mrzí mě, že jsme v něm toto schéma podporovali my i škola.
On ale asi není jediný člověk, který to tak má - to se mnou asi budete souhlasit.
Mluvila jsem s ním o tom, a snažím se s ním hledat oblasti, ve kterých může vynikat. Chválím ho za úspěchy a netrestám neúspěchy...a myslím, že to začíná fungovat.
Začal sám od sebe navštěvovat lekce doučování matematiky, kdy berou každý týden nějaké důležité téma, hledáme spolu možnosti pohybu a také si spolu hodně povídáme o tom, co ho trápí, ale v první řadě se snažíme být pozitivní a sdělujeme si to hezké, to, co se nám povedlo a hledáme cesty, jak to jde a ne výmluvy, proč to nejde.
Máme doma takový malý DIVOKÝklub, kde negativní reakce vystřídala plodná diskuse a konstruktivní hledání řešení toho, jak nestahovat kalhoty,když brod je ještě daleko a jak neutíkat při prvním neúspěchu....
´Hezký den - Jana
Hodnocení (13 hlasů):
Komentáře je možné psát až po přihlášení.
23. 06. 2013 18:41
mooorka
Našli jste tu nejlepší cestu, ať ta pohoda vydrží i přes pubertu a máte vyhráno.
28. 02. 2013 18:24
Moc hezký blog. Také jsme si s tím se synem prošli. Měl LMD, dysgrafii, dyslekcii a špatné zrakové vnímání. do 3 třídy ho měla paní učitelka za flákače a nepozorného žáka. Na moji žádost byl vyšetřen v pedagogické poradně a pak i psychologické. Když už jsem věděla jak se synem pracovat tak se to zlepšilo. Nyní je už v pohodě. Je mu 20 let. Udělal učňák a teď si dodělává nástavbu. Už se chystá k maturitě. Stálo mě to i jeho hodně úsilí, ale jsem spokojení. Tak držím palce ať vše v pohodě zvládnete.
28. 02. 2013 18:03
Moc držím palce, stačí najít tu správnou strunu a vše se zlepší. A pro pobavení, byli jsme kdysi předvolaní do školy, neboť naše městské dítko při pozemkách namísto plevele vyplenilo vzešlou kulturní rostlinu... Jinak se mi moc líbí principy montessori výchovy, škoda, že je tak málo škol tohoto typu, výuka nestresuje, respektuje osobnost dětí, není tam žádné musíš, děti jsou v pohodě.
28. 02. 2013 12:17
Super komentáře:-) Děkuji za podporu. Já jsem to přestala tak prožívat - blog mě napadlo napsat i v souvislosti se soutěží a vůbec výdrží v hubnutí a změně. A kde jinde čerpat zkušenosti než ve svém životě. Já jsem zjistila, že je to hodně o touze po pozornosti. Slyšela jsem nedávno jednoho psychologa popisovat případ, kdy dítě z dětského domova začalo hodně zlobit, i když vědělo, že ho za to čeká trest.... protože alespoň nějaká pozornost je lepší, než žádná. Připadá mi, že to ale platí i u nás - ve světě dospělých.....když je někdo neurvalý, superkritický, haní práci druhých - tak za tím touha po pozornosti také bývá:-)
28. 02. 2013 12:00
Moc držím palce, aby se vše vedlo vám oběma. Mám to odžito téměř 3x - dva synové jsou již "za vodou" a ten nejmladší, snad bude letos též "za vodou", byť ten tříletý učební obor studuje pátým rokem - u něho se problém bohužel přenesl i na učňák, kde navíc prošel velkou psychickou zátěší. Změnil školu a je nejlepší v ročníku, snad mu to vydrží i do těch učnovských zkoušek. Hodně štěstí.
28. 02. 2013 11:02
Jani, mám syna s dysfázií a s pozorností je to taky trochu slabší, navíc asi občas nerozumí tak dobře, jak se na první pohled zdá - je ještě malý, ale už vím, jak je někdy těžké rozlišit situace, kdy tzv. "nemůže", od těch, kdy to na nás jen zkouší - a jak se k němu správně zachovat. Snažím se, ale už mnohokrát jsem se přistihla při omylu - a jakmile jsem změnila přístup, proměnil se mi přímo před očima jako nějakým kouzlem. Přeju divokémuklubu hodně štěstí :-)
28. 02. 2013 10:47
Nemáte to jednoduché, ale s tak báječnou a chápající maminkou to určo zvládnete.
28. 02. 2013 09:18
Ahoj Jani, mám doma syna, který měl problémy podobného rázu. Pak mi kamarádka masírovala záda a já se u masáže dozvěděla o loděnici. Prý tam chodí její dcera a je šťastná. Dnes už je to rok, co moje starší děti obě začaly chodit do loděnice. Dokonce si navýšili trénínky na 5 týdně a jsou ŠŤASTNÉ. Všechny děti to tam vidí stejně. Mají bezva partu, nikdo si tam na nic nehraje a "takových" dětí je tam hodně. V běžném životě se plácají s problémy, ale tady si odpočinou a vyřádí. Můžu jen doporučit. Syn si našel svoje šťastné místo..... :,) a my máme po problémech i ve škole. Protože se vyřádí ve sportu.
28. 02. 2013 09:10
Zuzko, to chápu....naposledy mi učitel matematiky poslal v žákovské sdělení, že Jirka opsal úkol. Tak jsem ho z toho, co měl opsat vyzkoušela a zjistila, že to umí. Tak jsem nelenila a odepsala, že jsem se synem o problému s opsaným úkolem mluvila a že jestli to opsal, že je hloupý, protože učivo umí... Stejně tak jsem odpověděla i na poznámku, kdy mi učitelka napsala, že nedává pozor při hodině:-) Odpověděla jsem, že pošlu manžela do školy, aby mu vysvětlila, co můžeme doma udělat proto, aby syn dával v jejích hodinách pozor:-) Já se s učiteli asi moc nepářu - jsem sama učitelka a vím, co je to za stres, ale mají to být profící....díky za reakci - Jana
28. 02. 2013 08:38
Stejný problém jsem řešila se starším synem, rozdíl byl ale v přístupu školy - škatulka problémového žáka se ho držela od první třídy a celá základka byl jeden velký stres, vše začala učitelka v první třídě - opravdu pilná spisovatelka poznámek všeho druhu - vůbec nevzala v úvahu jeho hendikep a fakt, že mu na začátku školy zemřel otec a syn procházel velkou zátěží, došlo i na vyhrožování sociálkou, prostě 9 roků stresu a problémů skončilo nástupem na učňák, najednou to byl normální žák, později si dodělal i maturitu, dokonce jako jeden z nejlepších v ročníku. Dnes je dospělý a ženatý, jeho školní docházka je pro mě ale dodnes noční můrou.
Přeji hodně trpělivosti se synem, určitě se to vyplatí :-)))
Přeji hodně trpělivosti se synem, určitě se to vyplatí :-)))
28. 02. 2013 08:36
jabkooo: je to vývojové a chce to jen opravdu přežít ty prvopočátky:-) Proto jsem psala i tento blog, protože mě napadlo, že spousta začátků je těžkých:-) a platí to i pro hubnutí a změnu životního stylu nebo vůbec přístup k životu:-) Drží Vám také palce:-)
28. 02. 2013 08:33
Díky Marti, od člověka jako jsi ty, který je velmi pozitvní, má tah na branku - což je vidět i v soutěži - je to velmi povzbuzující:-)
28. 02. 2013 08:32
Mám syna s dysfázií, sice asi trochu jiné téma, ale problémy jsou podobné, chce to hlavně chválit a podporovat :-) Syn je v první třídě, takže docela bojujeme... ale lepší se to.
28. 02. 2013 08:32
Jsi výborná máma - vychovat dobrého člověka je ta nejtěžší věc na světě. Každý jsme originál, máme jiné dispozice, jiné nadání,jiné podmínky,jiné...Nejdůležitější je, aby Jirka věděl, že ho máte rádi takového jaký je a zažíval co nejčastěji pocit úspěchu. Škola je "základ života", ale z vlastní zkušenosti vím, že co nejde v dětství, později to najednou naskočí a jde to(můj bratr se na ZŠ taky trápil - dnes je ing.) Našel si své místečko v životě a je šťastný. To samé přeju Tvému Jirkovi:o))) Hezký den s úsměvem:=))))))))))))))))))
28. 02. 2013 08:32
Děkuji za povzbuzení.....každý si svou cestu najde, hlavně bych ráda, aby to nevzdával a nestal se z něj "útěkář" před životem a ve chvíli, kdy by se mu nedařilo, tak raději věci odsoudí, než aby se snažil do nich zapojit....
28. 02. 2013 08:28
Nevím, kolik synovi je, mému už osmnáct a potýkal se se stejnými problémy. Byl nadprůměrně inteligentní, ale učitelky na základce z něj udělaly hromádku nervů, protože mu denně mlátily o hlavu, jak je neschopný a nikdy nic nedokáže. O úlevách při výuce, na které měl doporučení z PP, jsme si mohli nechat zdát. Změna nastala s nástupem na střední školu, konečně rozumní učitelé s citlivým a podporujícím přístupem, kteří v tu správnou chvíli dokázali pochválit a z trojkaře je najednou jedničkář. Sebevědomí má pořád lehce pošramocené, ale věřím, že i to se časem srovná. Příští rok bude maturovat a plánuje vysokou školu a věřím, že bez problémů udělá i tu.
Takže chvalte, povzbuzujte a motivujte, moc mu tím pomůžete:-)
Takže chvalte, povzbuzujte a motivujte, moc mu tím pomůžete:-)
28. 02. 2013 08:23
Něco podobného má kolegyně s dcerou, když mi někdy vypráví, jak s ní musí vše řešit opatrně, aby nenadělala víc škody než užitku...někdy je to jak tanec mezi střepy. Musí to stát hodně sil, trpělivosti a empatie. Často přemýšlím, zda bych to dokázala a neumím si na to poctivě odpovědět. Ale asi je to tak, že když člověk v té situaci je (teď myslím v situaci matky), tak se to prostě musí naučit. Přesto máte můj velký obdiv, protože to určitě leckdy není snadné...:-)
janadivoka
Aktuality
Kvíz o ceny
Ankety
Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?