Datum registrace: 13. 12. 2010
romfor
Sebekoučink
Váš cyklus již skončil. Pro pokračování v Sebekoučinku si založte nový cyklus.
Získané body
Počítadlo pohybu
Můj pohyb | |
---|---|
Chůze: | 0 km |
Kolo: | 0 km |
Cvičení: | 0 h 0 min |
Všichni uživatelé | |
Chůze: | 136538.25 km |
Kolo: | 66634.70 km |
Cvičení: | 5679 h 47 min |
Stob skupiny
romfor
Jak psát blog?Prosím o radu - zkušenosti
04. 02. 2011
Lidičky zlatý,
poraďte, prosím! Mám za sebou cca 4 týdny, - 9 kg ... měla jsem nastavený příjem 5000KJ, na radu mnohých jsem zvýšila na 6000KJ a teď ještě na 7000KJ (sebekoučink mi spočetl 8400KJ). JENŽE já se cítím s těmi 7000KJ mizerně, doslova přežraně, těžce, vážně nedobře. Chtěla bych snížit příjem zpátky, bojím se, aby až se mi váha zastaví, bylo z čeho ubírat, ale vážně se necítím fajn :o(
Díky za zkušenosti a rady :o)
poraďte, prosím! Mám za sebou cca 4 týdny, - 9 kg ... měla jsem nastavený příjem 5000KJ, na radu mnohých jsem zvýšila na 6000KJ a teď ještě na 7000KJ (sebekoučink mi spočetl 8400KJ). JENŽE já se cítím s těmi 7000KJ mizerně, doslova přežraně, těžce, vážně nedobře. Chtěla bych snížit příjem zpátky, bojím se, aby až se mi váha zastaví, bylo z čeho ubírat, ale vážně se necítím fajn :o(
Díky za zkušenosti a rady :o)
Hodnocení (9 hlasů):
Komentáře je možné psát až po přihlášení.
05. 02. 2011 06:50
lilie
ahojky jsem tu teprve 3.týden a mám dole 4.5kg také bych měla na svou doporučenou váhu dár dolu 20 až 30kg ale jsem vděčná i za 0,5kg týdně, to že se mi váha nehne dolu jsem vypozorovala i tím když si špatně rozložím jídelníček a to tak že ráno toho sním méně a večer semaforky doháním, já mám problémy dohonit tuky, jelikož jsem po zánětu slinivky je měla hodně omezené a na to jsem si zvykla, tak teď místo light jogurtu jím 2,5% jogurt, tuňáka v oleji místo ve vlastní ˇšťávě, zeleninu si dusím v páře, jelikož syrová mi vadí na žaludek, místo perly si dám na knupsi máslo a hlavně to chce opravdu dodržovat pravidelný rozestup mezi jídly a pestrost, jinak mi je těžko od žaludku, také mám po ruce obyčejnou vodu, která mi pomáhá v trávení a funkci střev a pokud jsem nafouklá, tak zabírá obyčejný kmín či fenikl nebo dětský čaj a pokud nemám čas si to uvařit, tak chvíle hopsání na míči, snad jsem ti trochu pomohla, moc ti fandím i nám všem a obdivuji tě, když dáš 60bazenů, já dám jeden a už jsem hotová
04. 02. 2011 23:20
Romano, určitě to zkus - těch 5000 kJ je pro tebe asi hodně málo a myslím, že by ti mj. vážně hrozilo minimálně zpomalení metabolismu = cesta k čím dál menší šanci ty kila shodit. Spalování se může zvýšit intenzivnějším pohybem. Tak kdybys náhodou prosím tě zjistila, že navýšením příjmu se zpomaluje tvoje hubnutí (jako že to asi nebude takový fofr jako 9 kg za 4 týdny), tak v první řadě zkus přidat výdej místo snížení příjmu - musíme holt to pomalé spalování nějak rozdmýchat :( A žádný strach, těš se na lyže ;) Přidám historku mého partnera - býval obézní, ale já ho tehdy neznala. Jednou už se na sebe naštval a rozhodl se radikálně zhubnout, bylo to skoro 40 kilo za půl roku - ale bylo to víc než chtěl - už to pak nedokázal ke konci zastavit, byl kost a kůže a měl z toho zdravotní problémy. Časem opět přibral, teď má normální váhu, ale strach z tloušťky a jídla měl celé roky. Až teď, když vaříme se sebekoučinkem, se mi zdá, že ho ten strach trochu opouští - a že začíná cítit jistou úlevu. Tak bych ti moc přála, aby se ti podařilo zhubnout beze strachu a nemusela s ním pak roky žít jako on.
04. 02. 2011 21:03
díky Dolly, asi jse potřebovala vaši podpru, jak to čtu, jsem zpátky přesvědčená, že navýšit delší dobu aspoň zkusím :o)
04. 02. 2011 20:28
Jen malá poznámka na okraj : prosím tě, NEMĚJ STRACH ! Když budeš dodržovat tento program, určitě budeš hubnout dál. Vymaž z hlavy model myšleni " hubnutí - trápení, nepříjemné pocity - neúspěch" a zkus jej nahradit modelem novým " hubnutí - radost z jídla, z nových přátel, kteří jdou se mnou - úspěch". Zvládneš to ! ! !
04. 02. 2011 20:07
To Myrtil: pokud syrová zelenina ve velkém množství dělá těžkosti, je dobré ji trochu podusit, třeba i jen na vodě nebo s nepatrným přídavkem tuku. Podušená brokolice, mrkev nebo květák vůbec nechutná špatně.
04. 02. 2011 20:03
to Albiona: já se snažím sportovat i teďm chodím 3x týdně plavat (60 bazénů, cca 70min), to už jsem zvládla,ale potřebuju něco k tomu, takže zkusím 1x týdně 60-90x chůzi s hůlkama na shape-ups botkách, ale myslela jsem třeba lyže, to bych jednou moc ráda :o)
to Myrtil: máš pravdu, asi dokud člověk bude zapisovat, opravdu je ta sebekontrola relativně snadná, minimálně to je obrovský pomocník a já jsem moc ráda, že jsem ho našla :o)
to Myrtil: máš pravdu, asi dokud člověk bude zapisovat, opravdu je ta sebekontrola relativně snadná, minimálně to je obrovský pomocník a já jsem moc ráda, že jsem ho našla :o)
04. 02. 2011 19:47
Ahoj Romano, naprosto chápu, z čeho máš strach a možná i to, proč se cítíš přejedeně. Já jsem sice momentálně v hubnoucím režimu, ale podobné pocity mám ze syrové zeleniny. Jedla jsem jí dřív mnohem menší množství, než se tady doporučuje, a když si teď dám tolik, kolik mám, tak je mi hrozně těžko. Takže bych si tipla podobně jako ostatní přede mnou, že to bude příliš nízkou denzitou. A toho opětného tloustnutí se vůbec neboj - když si budeš pořád zapisovat jídelníček i cvičení, máš to všechno plně pod kontrolou! Jakmile bys i začala přibírat, tak to můžeš chytit hned v začátku - a máš k tomu i odbornou pomoc ve stobu - abys ze strachu nezačala s hladověním. Neboj, kila půjdou dolů, ať už jich je kolik chce (takových tady bude víc, ale asi se stydí se k nim přiznat ještě víc než ty), a pokud vydržíme zapisovat, máme to navždy v paži! :) Já jsem tu teprve druhý týden, ale mám ohromnou radost, že mi váha pomaličku, ale plynule ubývá. Jen si říkám, že to prostě musím vydržet a hlavně od toho neutéct. A za 12 kilo jsem si slíbila Mozartovu kouli a čtvereček superhořké čokolády, tu já tůze ráda ;)
04. 02. 2011 19:38
Gratuluji ti k tvému velkému (i když zatím dílčímu) úspěchu. Jen tak dál. :-)
Píšeš, že až zhubneš 60 kg, tak budeš moct konečně zase sportovat - proč s tím nezačít už teď? Nemusí to být zrovna nějaké velevýkony. I když nevím, jak jsi na tom v současné době pohybově, ale určitě by se něco našlo.
Nejdříve bych ti doporučila si koupit sporttester (dají se sehnat už od +-500 Kč, kromě tepu počítají například i spálené kalorie) a používej ho a snaž se například při chůzi držet svojí tepovou frekvenci mezi 60 - 80 % tvé maximální tepové frekvence (obecně nejjednodušší výpočet je 220 - tvůj věk, sporttestr ti sám spočítá ta procenta) - v těchto hodnotách se nejvíce hubne. Vyšší hodnoty jsou hlavně na posílení srdce. Pokud bys těchto hodnot ze začátku nedosahovala, tak se snaž být alespoň těsně pod 60 %. Časem se tam se zlepšením kondičky dostaneš. Pokud jsou zatím pro tebe procházky na delší pohyb problematické, tak můžeš zkusit třeba rotoped na nižší obtížnost, nebo se pak také používají něco jako rotopedy, ale nejezdíš nohama, ale rukama.
Tak nečekej na sport až odložíš další kilča, ale zkus začít už teď. Určitě se budeš díky své lepší kondici cítit mnohem lépe :-)
Píšeš, že až zhubneš 60 kg, tak budeš moct konečně zase sportovat - proč s tím nezačít už teď? Nemusí to být zrovna nějaké velevýkony. I když nevím, jak jsi na tom v současné době pohybově, ale určitě by se něco našlo.
Nejdříve bych ti doporučila si koupit sporttester (dají se sehnat už od +-500 Kč, kromě tepu počítají například i spálené kalorie) a používej ho a snaž se například při chůzi držet svojí tepovou frekvenci mezi 60 - 80 % tvé maximální tepové frekvence (obecně nejjednodušší výpočet je 220 - tvůj věk, sporttestr ti sám spočítá ta procenta) - v těchto hodnotách se nejvíce hubne. Vyšší hodnoty jsou hlavně na posílení srdce. Pokud bys těchto hodnot ze začátku nedosahovala, tak se snaž být alespoň těsně pod 60 %. Časem se tam se zlepšením kondičky dostaneš. Pokud jsou zatím pro tebe procházky na delší pohyb problematické, tak můžeš zkusit třeba rotoped na nižší obtížnost, nebo se pak také používají něco jako rotopedy, ale nejezdíš nohama, ale rukama.
Tak nečekej na sport až odložíš další kilča, ale zkus začít už teď. Určitě se budeš díky své lepší kondici cítit mnohem lépe :-)
04. 02. 2011 19:26
já vím, budu se řídit radami. Proč jsem to stáhla, noooo.. měla jsem takový nevyřešený spíš psychický restík, takový milník před sebou a potřebovala jsem rychleji stáhnout váhu a při tom už zapisovat do sebekoučinku, abych na režim najela :o))), ale to už je úspěšně za mnou, takže si teď v duchu plánuju, na čem si pochutnám :o))). Třeba ten doporučovaný losos - včerajsem ho měla, koupila jsem vedle v Německu nádherný obrovský čerstvý filet (teda jen část, ostatní porcičky mastily do mrazáku) a dala o na folii péci na 10 min do trouby a holky, to jsem si teda užila luxusní chuť :o)
04. 02. 2011 19:19
A jo,už to vidím, jsem se do těch čísel nějak zamotala :-) Když ti program spočítal 8400 tak proč jsi to tak moc stáhla? 5000 je pokud máš vyšší váhu, opravdu málo, to tady mají ty "nejhubenější", myslím že by se i tělo mohlo leknout a chtít to nějak dohánět. Dej na paní Naďu, je tady z nás nejzkušenější a myslím, že leckterá z nás by byla ráda, kdyby mohla jíst víc zdravých dobrůtek!
04. 02. 2011 18:52
to Bojovnice: program, ta potvůrka jedna benevolentní, mi právě nespočetl 5000KJ ale 8400KJ, to já sama jsem si snížila na 5000KJ, ale bylo mi doporučeno co nejdřív zvýšit alespoň na 7000KJ, tak to jím teď třetí den a je to děs.Děkuju za povzbuzení.
to Abula: to zní hodně pozitivně :o))
to Naďa: děkuju za radu, opravdu to asi bude v té denzitě, člověk se pořád učí, já jsem registrivaná sice 13.12., ale začala jsem až 6.1. a to zapisování se mi velmi líbí a bez toho bych to asi nezvládla, vůbec nemám odhad ... Takže se pokusím po přidání příloh (ty jsem dříve vůbec nejedla) přidat na té denzitě, oříšky, masíčko (to miluju, ale třeba vepřové nejím vůbec, zato hovězí, to teda mňam) a budu zařazovat opatrně tučnější sýry a vícde tvarohu polotuč. a ne odtučněného, to je moje velká slabina a dříve jsem díky nim do sebe asi narvala neuvěřitelné množství energie, byť jsem je jedla bez přílohy (možná právě proto). Jediné, co jsem opravdu úplně vynechala, jsou sladkosti, resp. čokoláda (slíbila jsem si jí, když na ní budu mít chuť, za prvních 15kilo dole) a uzeniny, což je naopak moc dobře, protože třeba vysočiny jsem běžně snědla 20dkg bez ničeho - až se stydím to napsat :o(. Děkuju za rady, postupně se budu zdokonalovat. Začala mě teorie velmi zajímat, mám všechny STOBácké knihy a moc mě to baví.
to Abula: to zní hodně pozitivně :o))
to Naďa: děkuju za radu, opravdu to asi bude v té denzitě, člověk se pořád učí, já jsem registrivaná sice 13.12., ale začala jsem až 6.1. a to zapisování se mi velmi líbí a bez toho bych to asi nezvládla, vůbec nemám odhad ... Takže se pokusím po přidání příloh (ty jsem dříve vůbec nejedla) přidat na té denzitě, oříšky, masíčko (to miluju, ale třeba vepřové nejím vůbec, zato hovězí, to teda mňam) a budu zařazovat opatrně tučnější sýry a vícde tvarohu polotuč. a ne odtučněného, to je moje velká slabina a dříve jsem díky nim do sebe asi narvala neuvěřitelné množství energie, byť jsem je jedla bez přílohy (možná právě proto). Jediné, co jsem opravdu úplně vynechala, jsou sladkosti, resp. čokoláda (slíbila jsem si jí, když na ní budu mít chuť, za prvních 15kilo dole) a uzeniny, což je naopak moc dobře, protože třeba vysočiny jsem běžně snědla 20dkg bez ničeho - až se stydím to napsat :o(. Děkuju za rady, postupně se budu zdokonalovat. Začala mě teorie velmi zajímat, mám všechny STOBácké knihy a moc mě to baví.
04. 02. 2011 18:40
Doporučený příjem se nedá zobecnit, každá jsme jiná. Abych mezi vámi nebyla jen za tu, co teoreticky radí, zkouším vše za pomoci sebekoučinku i na sobě. Teď mám při výšce 178 cm BMI=28. (Loňský úbytek 20 kg.) Přes Vánoce jsem dva týdny jedla v průměru 13.000 kJ a přibrala jsem 2,5 kg. Nejedla jsem velké množství, ale neodřekla jsem si žádnou klasiku. V lednu jsem na 3 týdny snížila příjem na průměr 9.400 kJ a ubrala 1,4 kg. Teď jím téměř 2 týdny průměrně 8500 kJ a ubrala jsem další 2,5 kg. Při téměř denní pohybové aktivitě mám DP 8300 kJ a mám vysledováno, že na váze stojím při 9000 kJ. Že by na mě zafungovala sacharidová vlna? Hlavně mám už vyzkoušeno, že když se vrátím k zapisování, začnu hubnout. Tento experiment bych si nedovolila ve fázi hubnutí, to jsem byla vzorná, ale udržovat budu muset stále, tak ať mám prohřešky zmapované.
Romano, zkuste neubírat příjem, nepřeplňujte si žaludek, ale dopřávejte si dobrůtky, např. mandle, ořechy, semínka, grilovaného lososa. To vám kJ naskočí. Vybírejte si co máte ráda, pokud to nebude zrovna bůček. Jde vám to skvěle, pokračujte. Naďa
Romano, zkuste neubírat příjem, nepřeplňujte si žaludek, ale dopřávejte si dobrůtky, např. mandle, ořechy, semínka, grilovaného lososa. To vám kJ naskočí. Vybírejte si co máte ráda, pokud to nebude zrovna bůček. Jde vám to skvěle, pokračujte. Naďa
04. 02. 2011 18:39
Po ukončení hubnucího cyklu (5000 kJ) mě program spočítal na udržení váhy 6100 kJ. Protože jím ráda, i když teď mnohem zdravěji, postupně jsem si zvýšila příjem až na 7000 kJ (podotýkám, že jsem prcek o výšce 156 cm). Teď mám taky občas pocit, že se dost cpu, ale váha se už dva měsíce drží, spíše jde nepatrně dolů. Takže jsem ráda, že jsem si příjem trochu zvýšila, apoň budu mít z čeho ubírat, až v březnu zahájím další hubnucí cyklus.
04. 02. 2011 18:34
9kg je skvělý úspěch. Myslím, že není důležité kolik vážíš, ale to že s tím chceš něco udělat, a máš našlápnuto vážně skvěle. Pokud ti program nastavil 5000 a při 7000 se necítíš dobře, zkusila bych prostě chvilku těch 6000, sama uvidíš co na to tělo. Denzitu zkus opravdu pohlídat, na sobě jsem vypozorovala, že když je kolem 520 cítím se dobře, nemám chutě, nejsem nafouklá, ani hladová. Prostě akorát.
Mě od vysněné ideální váhy dělí 29 kg, bylo by to fajn, ale není mým cílem být ideální, vím že krásně my bude i za -10kg a toho se pro začátek držím, a pak se uvidí co dál.
Jinak ještě musím říct, jsi dobrá, jen tak dál!
Mě od vysněné ideální váhy dělí 29 kg, bylo by to fajn, ale není mým cílem být ideální, vím že krásně my bude i za -10kg a toho se pro začátek držím, a pak se uvidí co dál.
Jinak ještě musím říct, jsi dobrá, jen tak dál!
04. 02. 2011 18:23
Aranko, taky moc děkuju za komentář :o), já asi vážně budu muset zvýšit energetickou denzitu, protože mám tak 300KJ max a ty porce se nedajjí sníst :o))) ikdyž je tam hodně moc zeleniny
04. 02. 2011 18:18
Taky jsem ti chtěla poradit, ale jak jsem četla komenty, tak už moc není co... Prostě se drž, je to prvních 9 kilo a neboj, nejsi sama, já bych do nějaké té ideální váhy měla mít dole ještě 44 kilo, ale to není pro mě, asi bych chrastila kostma, který mám neuvěřitelně těžký :-D takže si v klidu říkám, že je to "jenom" 30 :( Hele, taky mám některé dny problém sníst všechno, abych měla semaforky zelený, ale říkám si, že žlutá je taky fajn barva... Drž se, máš pěkně našlápnuto, takže to dokážeš!
04. 02. 2011 18:05
je to hodně a dělá mi to velkou radost, spíš jsem myslela, že je to malinko ve srovnání s tím, co musím zhubnout :o))
04. 02. 2011 17:57
9kg za 4 týdny, to je myslím hodně, a ne malinko, jak píšeš. Zvláště, když máš před sebou dlouhou cestu.
Všechny jsme tady proto, že nosíme různě těžké batohy, já bych do ideální váhy měla shodit 40 kg, myslela jsem, že bude stačit 20, ale kdoví...
Všechny jsme tady proto, že nosíme různě těžké batohy, já bych do ideální váhy měla shodit 40 kg, myslela jsem, že bude stačit 20, ale kdoví...
04. 02. 2011 16:58
Určitě jim věř, mají svoje zkušenosti s námi prostorově výraznějšími....Tak hezky papej jak říkají :-))
04. 02. 2011 16:48
to Lenora: děkuju moc! :o))
to Gladlys: je fajn vědět, že tyhle strachy mají i ostatní, ne že bych je přála, to určitě ne, ale torchu mě to uklidňuje, já už mám naplánováno, co všechno bude, až zhubnu 60 kg :o))), jak budu moct sportovat, zvládnu to, co se mi líbí a teď nemám šanci, jsem na začátku, ale poprvé tomu věřím a mám děsnou radost. Ale protože jsem v pravidlením týdenním kontaktu s psycholožkou a nutriční terapeutkou ze STOBu, když řekla zvýšit a trvá na tom :o)), věřím jí a snažím se podle toho řídit, tak "žeru" jako ďas :o))))
to Gladlys: je fajn vědět, že tyhle strachy mají i ostatní, ne že bych je přála, to určitě ne, ale torchu mě to uklidňuje, já už mám naplánováno, co všechno bude, až zhubnu 60 kg :o))), jak budu moct sportovat, zvládnu to, co se mi líbí a teď nemám šanci, jsem na začátku, ale poprvé tomu věřím a mám děsnou radost. Ale protože jsem v pravidlením týdenním kontaktu s psycholožkou a nutriční terapeutkou ze STOBu, když řekla zvýšit a trvá na tom :o)), věřím jí a snažím se podle toho řídit, tak "žeru" jako ďas :o))))
04. 02. 2011 16:44
No to nejsi vůbec vyšinutá! 9 kg je úžasný pokrok, opravdu! A vím přesně...ty diety a různý kraviny, jak zhubnout. I když se mi zatím nepodařilo dostat tam, kam úplně chci, tak mám nejhubenější nohy, co jsem kdy měla...víš jakej mám strach, že to zase celý podělám a budu tam, kde jsem byla?? :-/ Ach jo, ty strašáci v naší hlavě.
Takže dnes jsem jakžtakž dodržela těch šílených 7500 - ale je fakt, že jsem ulítla - šíleně si za to teď nadávám - a koupila si nějakej zrníčkovej sladkej rohlík nebo co to bylo (bylo to výborný...ach jo) :-(( ale zítra si vědomě ubírám...protože prostě nechci ty kila zpátky :-(
Takže dnes jsem jakžtakž dodržela těch šílených 7500 - ale je fakt, že jsem ulítla - šíleně si za to teď nadávám - a koupila si nějakej zrníčkovej sladkej rohlík nebo co to bylo (bylo to výborný...ach jo) :-(( ale zítra si vědomě ubírám...protože prostě nechci ty kila zpátky :-(
04. 02. 2011 16:41
Když jsi moc plná, tak prostě zvyš energetickou denzitu stravy, dej si místo nízkotučného jogurtu polotučný, místo knackebrotu chleba nebo rohlík /celozrnný/, místo pomeranče banán atd. A jestli jsi tu taková sama, to nevím, ale každopádně jenom tobě držíme moc a moc palce, protože ty jediná tu s námi ,,mluvíš".:-)) Tak se drž.....
04. 02. 2011 16:33
díky, jsem ráda, že nejsem úplně vyšinutá :o))), ale já jsem zkoušela hubnout celý život, hladovka, diety, nic, prožrala jsem se k šílený váze, kterou nemám odvahu zveřejnit, jsem si jistá, že jsem tu taková nejspíš sama :o((( a i těch malinkých 9kg je pro mě strašný pokrok, protože jsem poprvé shodila kila v době, když jsem JEDLA ...
04. 02. 2011 16:30
Romčo ani nevíš, jak ti rozumím! Mě to po příjmu 5000 kJ řeklo, že mám na udržení jíst šílených 7500 kJ. A tak se teď třesu, abych to hezky pomalu nenabrala zpět :-((( úplně mi mluvíš z duše, takže si tipy tady pohlídám. Budou se hodit.
04. 02. 2011 16:11
ahojky :), jo máš pravdu, jím knuspi, jiné pečivo ne, takže to je určitě dobrý tip ... se sýrem, už jsem přestala kupovat 20%, kupuju 30%, tam cesta určitě je. Ani ti nevím, jestli to není i psychika, strašný strach, že přestanu hubnout a začnu nabírat (mám před sebou desítky kilogramů) ... ale dobře mi prostě není. Ale to pečivo, to zkusím, jak prosté, co? Člověk asi moc kombinuje a moc se snaží ...
04. 02. 2011 16:06
Co takhle místo nízkotučného sýra kupovat sýr normální, místo knackebrotu přejít na celozrnné rohlíky,...? Už jsem taky uvažovala nad tím, až budu muset zvyšovat, jak to budu dělat. Nemusíš se cítit přejedená, množství jídla třeba zůstane stejné, jen skladba bude jiná a tím naženeš více kilojoulů....? Nevím, jaké potraviny jíš, ty první dva, co jsem zmínila, byl jen návrh ;o)
romfor
Aktuality
Kvíz o ceny
Ankety
Jaké nové recepty byste chtěli na STOBklubu?